sobota 24. mája 2014

New York s New York Passom I.

Neviem, čím to je, ale v poslednej dobe sa v mojom okolí roztrhlo vrece s výletníkmi do New Yorku. Keďže New York je kozmopolitné mesto a jeho všehochuť umožňuje každému nájsť to, po čom jeho srdce túži, tento článok bude venovaný New York Passu. V súčasnosti má podobnú kartu takmer každé väčšie mesto, avšak popravde NYC bolo prvým mestom, kde sa mi to zdalo skutočne výhodné. Okrem toho nájdete pravidelne akcie na samotný New York Pass, väčšinou 15%, mne sa podarilo výnimočne ušetriť až 20%. Čo pri sume okolo 200 dolárov už nie je tak málo, že (o;

New York Pass vám umožňuje navštíviť až 80 rôznych atrakcií - medzi nimi rôzne múzeá, plavby loďou či najrôznejšie prehliadky. Okrem toho ponúka zľavy do reštaurácií aj obchodov so suvenírmi. Jediný problém môžu byť otváracie hodiny, kvôli ktorým málokedy stihnete navštíviť viac ako 3 - 4 miesta. Na jednej strane peniaze ušetríte, na druhej strane vás však zaplatené peniaze tlačia do čo najviac návštev, aby sa vám peniaze vrátili. Ja som vďaka New York Passu videla určite viac miest, než by som navštívila bez neho a práve tie, ktoré by som vynechala, boli pre mňa najväčším prekvapením prvou časťou môjho 12 miestneho rebríčka (o;


12. Madame Tussauds - 36 dolárov

Pre mňa asi najhoršia atrakcia zo všetkého, čo sme za šesť dní videli. Môžem jednoznačne odprisahať, že bez NYP by som tam určite nešla (o; A to ani keby som nevedela, do čoho idem. Našťastie nepotrebujete viac ako 45 minút na to, aby ste si všetko pochodili a nafotili, takže je to len strata peňazí a nie aj času. V prípade, ak tam idete s Passom a chcete vidieť Marvel postavičky, je nutné si priplatiť 5 dolárov. Mimochodom, niekedy bolo celkom ťažké vyzerať horšie ako figurína, a to už je čo povedať... (o;


11. Yankee Stadium Tours - 25 dolárov

Hoci Yankee Stadium skončilo ako predposledné, vôbec to neznamená, žeby prehliadka bola zlá. Možno môže za jeho umiestnenie silná konkurencia, možno sklamanie, že som tam bola len na prehliadke a nie na zápase. Súčasťou hodinovej prehliadky je návšteva múzea aj striedačiek spolu so sieňou slávy. Ak by ste popri návšteve chceli využiť zľavu na suveníry z Hard Rock Café, neodporúčam. Veľmi málo zásobený obchod, určite je lepšie ísť na ten pri Times Square.



10. Top of the Rock - 27 dolárov

Top of the Rock a a Empire State Observation Deck Building (číslo 8) sú v princípe totožné. Máte rovnaký výhľad, a keď by som sa mala rozhodnúť len pre jedno, beriem Empire State Building. A to aj napriek tomu, že pri čakaní na výťah smerom dole nás zabávali spievajúci černosi, ktorí asi čakajú na svojho Simona Cowella.


9. Intrepid Sea, Air & Space Museum - 24 dolárov

Priznám sa, ísťsama do NYC, nikdy v živote by mi ani len nenapadlo ísť sa pozrieť do tohto múzea. Avšak vďaka tomu, že som úžasná priateľka, nielenže som túto výstavu nezatajila, ale ju aj sama navrhla. Nakoniec nedopadla tak zle, videla som aj horšie veci (o; Súčasťou je prehliadka vojenskej ponorky a lietadlovej lode spolu s výkladom človeka, ktorý na nej slúžil, či bojové lode.


8. Empire State Observation Deck Building - 27 dolárov

Pre nás úplne prvý vstup po vyzdvihnutí Passu, preto sme boli aj riadne zmätení, ako to celé funguje. Kartu ste museli ukázať v pokladni a na jej základe vám vydali lístky. Bohužiaľ však nie až na úplný vrch, v tom prípade bol doplatok okolo 17 dolárov. My sme to oželeli a ani sme to až tak neľutovali (ak by ste však chceli ísť až úplne hore, nezabudnite si lístok kúpiť už na pokladni). Výhľad bol krasný aj zo 76. poschodia, na troch poschodiach bola výstava histórie stavania Empire State Building -  vedeli ste, že postavenie jedného poschodia trvalo menej ako 1 deň? V cene bola aj audiotour.


7. Rockefeller Center Tour - 17 eur

Úžasná prehliadka, ktorá stála za všetky peniaze a išla by som na ňu znova aj bez Passu. Dozvedeli sme sa veľa "tajomstiev" rodiny Rockefellerovej, prečo sú na jednej budove zamurované okná, či ktorými dverami nikdy Rockefeller nevstúpil do svojich budov. Prehliadka zahŕňala tiež klzisko (vedeli ste, že za 1 500 dolárov majú v ponuke proposal balík) či vývoj vianočného stromčeka. Počas prehliadky sme počuli aj o Red Velvet Cupcake, ktorý zaručene každému zmení život (o; Mne ho síce nezmenil, ale chuť cesta bola perfektná.


 6. Statue of Liberty Ferry Tickets - 18 dolárov

Na začiatku vás chcem rovno upozorniť - ak chcete ísť do koruny, tento lístok na to neplatí. Poplatok za vstup do koruny je síce len tri doláre, ale keďže je možné ho kúpiť len spolu s lístkom na ferry, vyjde vás na 21 dolárov. Lístok je možné kúpiť tu. Vstup do koruny je kompikovaný a z toho dôvodu je počet ľudí veľmi obmedzený, preto je lístky potrebné rezervovať včas, odporúčam minimálne 2 mesiace vopred (na víkend aj skôr).


Tento poldenný výlet som rozdelila na dve časti, a to na Statue of Liberty a na Ellis Island. Ak by výlet nebol spojený s návštevou prisťahovaleckého múzea, určite by sme o veľa prišli. Najprv sa vďaka audiotour na Soche slobody dostanete do pravej prisťahovaleckej nálady, a potom vás Ellis Island úplne dostane. Ak nechcete míňať navyše 21 dolárov, úplne vám postačí aj základný vstup na Sochu Slobody.


Zajtrajší článok nadviaže na tento článok s piatimi naj atrakciami, ktoré podľa mňa nemôžete počas návštevy New Yorku vynechať. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára